SZÍNHÁZ ÉS FILMRENDEZÉS ALAPJAI

A filmes szakmák mint, rendező, operatőr, asszisztens, nem külön területek. Össze kell dolgozni ahhoz, hogy egy film létrejöjjön. A képzésünk célja az alapvető rendezői ismeretek elsajátítása. Hallgatóink megismerik a filmkészítés fázisait, forgatókönyveik alapján lépésről lépésre megtanulják egy produkció megvalósításához szükséges munkafolyamatokat. Két neves szakember segítségével.

SZURDI MIKLÓS

magyar színész, rendező,
színházigazgató, forgatókönyvíró

A Színház- és Filmművészeti Főiskolán előbb színész (1970-1974), majd rendező (1971-1976) szakos diplomát szerzett. 1969-1970 között filmgyári asszisztens volt. 1975-1979 között a kecskeméti Katona József Színház, majd 1979-1982 között a szolnoki Szigligeti Színház tagja volt. 1982-től a Nemzeti Színház tagja. 1983-tól a Mafilm és a Magyar Televízió rendezője. 1990 óta a Veszprémi Petőfi Színház rendezője. 2003-2008 között a székesfehérvári Vörösmarty Színház igazgatója volt. 2007-ben ő rendezte meg Elton John és Tim Rice Aida című musiceljét, amely Magyarországon akkor ősbemutatónak számított.
A sokszínű életpályáját mutatja, hogy a Színházi Adattárban regisztrált bemutatóinak száma: színészként: 10; rendezőként: 65 mű.
„Rendezni hihetetlenül jó dolog! Ha valaki értő kézzel, szívvel és aggyal fog hozzá. Rossz rendezőnek lenni a legkönnyebb szakma a világon. Közepes rendezőnek lenni már nehezebb, de kevés benne az öröm, sok a szorongás. Jó rendezőnek lenni iszonyú nehéz és talán a legnagyobb boldogság!”

GULYÁS BUDA 

operatőr

Nem csak operatőrként, trükkmesterként is tevékenykedik. 1969-ben 20 évesen lett fényképész, majd kábeles és segédoperatőr a tévében. A főiskola után vezető operatőrként több ismert tévésorozatban dolgozott, majd játékfilmekben és az utóbbi években nemzetközi munkákban. Ezen kívül tanít és fotózik.

TEMATIKA

1. Általában a rendezésről.
Mi a különbség és mik a hasonlóságok film és színház között. Híres filmek alapján elemezzük az egysnittes, illetve a szándékosan sűrűn vágott snittes filmek hatásbeli különbségét. Beszélünk arról, hogy az igazán jó filmrendezők hogyan érik el azokat a hatásokat, amik fontosak nekik.
2. Plánok tanulása, azok beállításainak módjai, hatásuk, jelentésük.
3. Színházi próbák rendje, díszlet, jelmez, dramaturgia.
4. Színészek kamera előtti mozgatása.
5. A felvétel előtti próbasorozat.
6. Színészpedagógia.
7. Hogyan lássuk át az egész filmet, akkor is, ha nem kronológiában forgatunk?
8. A stáb összeállítása, és a velük való bánásmód.
9. Koncepció.
Az eddigiek a rendező alapvető tudnivalóit és feladatait tartalmazzák.
Minden óra elméleti és egyben gyakorlati is.
Az órák egy részében a forgatókönyvvel foglalkozunk, aminek el kell készülnie az utolsó óra előtti harmadik alkalomra, mert az utolsó két órán le fogjuk azt forgatni, kb. 10 – 12 perc terjedelemben.
10. Forgatás
11. Forgatás
12. Vágás után, vetítés, elemzés. / kb. két héttel később/
A képzés 12 alkalomból tevődik össze.
Minden foglalkozás 180perc.
A képzés elvégzését követően a vezető előadó aláírásával hitelesített oklevelet adunk át minden sikeresen végzett hallgatónak.

A képzés időpontja: heti 1 alkalom – péntek 17:00 – 20:00

A képzés díja: 420 000 Ft

Akár részletfizetési lehetőséggel is!

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Close